Spring til indhold

Anmeldelse af
Norlys (som internetudbyder)

Formentlig kendte du allerede en del til Norlys, allerede inden du besøgte vores anmeldelse af virksomheden. 

Norlys leverer nemlig internet, el, naturgas og/eller TV-produkter til rigtig mange danskere. 

Jævnfør Norlys selv havde de 3,5 millioner kundeforhold i 2024, hvilket i den grad dokumenterer ovenstående påstand.

Hos NetTjek24.dk har vi 100 % fokus på internet, og derfor tager anmeldelsen her da også mestendels afsæt i, hvordan Norlys præsterer som internetudbyder. 

Med andre ord bruger vi altså ikke mange kræfter på hverken at belyse eller vurdere Norlys’ gøren og laden som TV-leverandør, elselskab og/eller natursgas-leverandør.

Vores vurdering

3.1

/5

Bliv klogere på vores bedømmelsesproces her.

Forbrugeromdømme
2.5/5
Produktsortiment
3/5
Hastighed
4.5/5
Prisniveau
2.5/5
Kundeservice
3/5

Fordele

Ulemper

Plads til forbedring, hvad angår kundeservice-indsatsen

Man skal ikke bruge mange minutter på Norlys’ Trustpilot, før man bliver bevidst om, at kundeservice-indsatsen kunne være bedre. 

Rigtig mange af de negativt stemte anmeldelser – som der desværre er en del af – tager nemlig afsæt i dårlige oplevelser med Norlys’ kundeservice-personale, der af flere beskrives som værende inkompetent, uvidende og sløve. Dog findes der også en del positivt stemte anmeldelser, hvor kundeservice-personalet roses, så det er altså ikke helt sort-hvidt.

Åbningstiderne fejler heldigvis ikke noget

Når vi vurderer en internetudbyders præstation inden for parameteret ‘kundeservice’, orienterer vi os først og fremmest om, hvad diverse førstehåndskilder beretter om kvaliteten af den kundeservice, der ydes, men derudover kigger vi også på tilgængeligheden af kundeservice-afdelingen. 

Er åbningstiderne brede og attraktive, eller er kundeservice-afdelingen meget svær at komme igennem til? Det giver nok sig selv, at det trækker markant ned, når en kundeservice-afdeling byder på smalle åbningstider og generelt er svær at komme i kontakt med.

Hos Norlys forholder det sig heldigvis sådan, at kundeservice-afdelingens åbningstider er rigtig fornuftige. 

Som internetkunde kan du nemlig komme igennem til teknisk support i brede tidsrum i både hverdage og weekender. Helt præcist lyder åbningstiderne som følger:

  • Mandag-fredag: kl. 08:00-21:00
  • Weekend og helligdage: kl. 09:00-17:00.

Har lynhurtige fibernet-produkter på hylderne

For dem, der søger en internetudbyder, som kan levere yderst hurtigt internet, er Norlys som regel ikke noget tosset valg. 

I mange af de områder Norlys dækker, udbyder internetudbyderen nemlig lynhurtige fibernet-produkter.

Om du kan få hurtigt internet via Norlys, afhænger ene og alene af din bopæls placering. 

Hvis du indtaster din adresse her, kan du se, om du kan vælge Norlys som din kommende internetudbyder, og hvis dette viser sig at være tilfældet, kan du naturligvis også se, hvilke af Norlys’ internet-produkter der er tilgængelige på din bopæl.

Er du sikker på, at Norlys er den rette internetudbyder for dig?
Hvis ikke, så tjek vores oversigter over:

Udbydere af fibernet

Udbydere af bredbånd

Udbydere af mobilt bredbånd

Der følger fine goder med til de forskellige internetprodukter

Bestiller du internet via Norlys, følger der stort set altid nogle interessante goder med til købet. Eksempelvis kan du være så heldig at få en sikkerhedspakke samt en udvidet cyberforsikring oveni hatten. 

Hvilke goder der præcist følger med, afhænger af, hvilket internetprodukt du køber. 

Dækker det meste af Danmark

Norlys dækker enormt bredt, hvorfor chancen for, at du kan få internet via denne udbyder er rigtig, rigtig god. 

Hvis du indtaster din adresse her, kan du få afklaret, om det for dig er muligt at vælge Norlys som din kommende internetudbyder. 

Ikke noget synderligt godt ry på Trustpilot

Indledningsvist i anmeldelsen bemærkede vi, at vi mestendels ville vurdere Norlys’ indsats som internetleverandør, hvilket vi også har gjort ind til videre. 

Når det kommer til ryet på Trustpilot, er det dog ikke muligt for os udelukkende at vurdere, hvordan Norlys’ omdømme som internetudbyder er, da Norlys naturligvis blot har en Trustpilot-side, hvor ikke blot internetkunderne giver deres mening til kende, men også blandt andre el- og TV-kunderne gør det.

I skrivende stund har Norlys modtaget mere end 12.702 anmeldelser på Trustpilot og præsteret en samlet karakter på 2,6 hvilket svarer til ‘under middel’.

Dermed er det vist ikke helt forkert at konkludere, at en stor del af Norlys’ kunder ikke ligefrem er vanvittigt tilfredse med de produkter, som Norlys udbyder, samt den service, som virksomheden yder.

I det følgende vil vi kigge nærmere på, hvad Norlys roses for af de glade kunder, samt hvad Norlys kritiseres for af de knapt så glade kunder.

Hvad roses Norlys for?

Isolerer man de mest positivt stemte Trustpilot-anmeldelser, vil man se, at langt størstedelen af disse er skrevet som resultat af, at en dygtig og venlig Norlys-medarbejder har løst et problem. 

Hvad kritiseres Norlys for?

Som vi allerede har været inde på, er rigtig mange af de negativt stemte anmeldelser skrevet efter dårlige oplevelser med Norlys’ kundeservice-personale, der af flere beskrives som værende inkompetent, sløvt og uvidende.

Kort opsummering

Som internetudbyder er der en del vækstpunkter for Norlys. Priserne kunne være bedre, omdømmet blandt forbrugerne er ikke særligt godt, og der kunne med fordel strammes op, når det kommer til kundeservice-indsatsen.

Der er ingen tvivl om, at nogle af Norlys’ kundeservice-medarbejdere er rigtig dygtige og leverer en upåklagelig indsats, men de mange negativt stemte anmeldelser på Trustpilot vidner også om, at Norlys har en del kundeservice-ansatte, som ikke magter opgaven.

Når det kommer til Norlys’ priser, drukner internetudbyderen ej heller i ros fra vores side, hvilket skyldes, at der findes en del udbydere, der byder på endnu skarpere priser, end Norlys gør.

Langt henad vejen præsterer Norlys på et middelmådigt niveau inden for de fleste parametre, vi bedømmer internetudbydere med afsæt i. 

Hvis dette er godt nok for dig, kan du roligt vælge Norlys, men hvis du stiler lidt højere, så tjek vores anmeldelsessektion, hvor du hurtigt kan danne dig et overblik over, hvilke internetudbydere vi hædrer med de bedste karakterer.

3.1/5

3.1

/5

3.1/5

3.1

/5

Sådan tjener vi penge

Vores forretningsmodel baserer sig på noget, der kaldes affiliate-marketing.

Helt konkret betyder det, at vi tjener penge via henvisningskommissioner, hvilket med andre ord betyder, at vi tjener penge, hvis en besøgende bestiller internet hos en af de udbydere, vi fremhæver, efter at have klikket på et af vores links.

At vi er et kommercielt foretagende betyder dog ikke, at du ikke kan stole på os. Intet er nemlig vigtigere for os end at rådgive vores besøgende så godt og reelt som overhovedet muligt, og derfor har vi også søsat en række initiativer, som sikrer, at kommercielle interesser aldrig kommer til at influere negativt på vores evne til at rådgive reelt og oprigtigt.

Det mest bemærkelsesværdige initiativ i den sammenhæng er, at vi holder vores kommercielle afdeling adskilt fra vores content-afdeling. 

Med det menes, at vores content-afdeling ikke har indsigt i betingelserne for vores kommercielle partnerskaber, hvorfor denne afdeling altid vil være 100 % oprigtig og ærlig, når den eksempelvis anmelder og beskriver en internetudbyder.

Et overblik over vores samarbejdspartnere

Hos NetTjek24.dk vægter vi gennemsigtighed yderst højt, og derfor lægger vi ej heller skjul på over for vores besøgende, hvilke udbydere vi har kommercielle aftaler med. 

Herunder har vi samlet en oversigt netop disse udbydere:

Fastspeed, Fibia, Velkommen, Kviknet, YouSee, Ewii, Hiper, AURA, Telia, Jet-Net, Norlys, Telenor, Airbox, Oister, 3, CBB og Altibox.