Spring til indhold

Findes ikke længere

I 2025 blev Telia opkøbt af Norlys og findes dermed ikke længere som et selvstændigt internet-brand. 

Anmeldelse af Telia
(som internetudbyder)

Der er stor sandsynlighed for, at du allerede kendte en del til Telia, inden du kastede dig over vores anmeldelse af denne virksomhed. 

I mange år har Telia nemlig været en rigtig stor spiller inden for mobiltelefoni, men som du sikkert kan regne ud – i og med du er landet på denne her anmeldelse – er der andet end mobilabonnementer på Telias digitale hylder. 

Via Telia kan du nemlig også blandt andet erhverve dig internet samt TV og streaming.

Da vi hos NetTjek24.dk har 100 % fokus på internet, kommer vores anmeldelse af Telia – ikke så overraskende – primært til at tage afsæt i, hvordan denne virksomhed præsterer som internetudbyder.

Se aktuelle internet-tilbud på din adresse

⚠️ Indtast hele din adresse for at søge
Derfor skal vi bruge din adresse i Vi skal bruge din adresse for at finde netop de internet-produkter og tilbud, der er tilgængelige for dig.

Vores vurdering

4.1

/5

Bliv klogere på vores bedømmelsesproces her.

Forbrugeromdømme
4/5
Produktsortiment
4/5
Hastighed
4.5/5
Prisniveau
3.5/5
Kundeservice
4.5/5

Fordele

Ulemper

Kundeservice-afdelingen har et rigtig fint ry

På Trustpilot får Telias kundeservice- samt salgspersonale rigtig, rigtig meget ros, og det er tydeligt, at det blandt andet er en god kundeservice-indsats, der danner grundlaget for den overordnede fine karakter, som Telia p.t. har opnået på anmeldelsesplatformen.

Fornuftige åbningstider

Hvis en internetudbyder skal opnå en god karakter i forhold til parameteret ‘kundeservice’ hos os, er udbyderen naturligvis godt på vej ved at levere kundeservice af høj kvalitet, men dette alene gør altså ikke, at vi kaster om os med stjerner.

For os er det nemlig også af stor vigtighed, at internetudbyderens kundeservice-afdeling byder på attraktive åbningstider, og her kan vi heldigvis også sætte flueben ud for Telia.

Med henblik på at dokumentere ovenstående har vi herunder samlet åbningstiderne for Telias kundeservice:

  • Mandag-torsdag: 08:00-16:00
  • Fredag: 08:00-15:00
  • Weekend: 10:00-17:00 (dog kun via chatten).

Faktisk er åbningstiderne endnu bredere end skitseret ovenfor. I hverdagene kan man nemlig ofte kontakte Telia via chatten i de tidsrum, hvor telefonlinjerne er lukkede.

Produktporteføljen indeholder en række yderst hurtige internetprodukter

Din bopæl har betydning for, om og hvilke internetprodukter du kan få via Telia. Langt de fleste danskere kan dog få mindst et hurtigt internetprodukt via Telia, hvor hastigheden hedder enten 1000/1000 Mbit eller 1000/100 Mbit

Om og hvilke af Telias internetprodukter du kan få, kan du undersøge ved at indtaste din adresse her.

Meget få klager over hastigheden

Når det kommer til hastighedsangivelser for internetprodukter, er det vigtigt at notere sig, at angivelserne refererer til, hvor hurtig en forbindelse kan være under optimale forhold, men ikke nødvendigvis hvor hurtig forbindelsen er det meste af tiden.

Netop derfor orienterer vi os altid i Trustpilot-anmeldelser med henblik på at afklare, om der er mange, som brokker sig over, at en internetleverandørs produkter ikke lever op til de hastighedsangivelser, der knytter sig til produkterne, og heldigvis er der meget, meget få klager herom på Telias Trustpilot-side, hvorfor vi antager, at Telias internetprodukter i langt de fleste tilfælde byder på hastigheder, der nærmer sig de angivne.

Udbydere af fibernet

Udbydere af bredbånd

Udbydere af mobilt bredbånd

Fine medlemsfordele

Telia er en af de få internetudbydere, der byder på, hvad vi betegner som ekstraordinære medlemsfordele, hvilket vil sige medlemsfordele, der afviger fra kerneproduktet – i der her tilfælde internet. 

Blandt de mest attraktive i den henseende er, at du i forbindelse med din oprettelse får:

  • tre måneders gratis TV2 Play
  • to måneders gratis MAX
  • gratis Podimo resten af året (2024).

Derudover får du adgang til en række attraktive rabataftaler på streaming-tjenester.

Udover at byde på en række ekstraordinære medlemsfordele byder Telia naturligvis også på fordele, der relaterer sig til kerneproduktet. I vores øjne er de mest attraktive i den henseende følgende:

  • Gratis oprettelse
  • Fine kundeservice-forhold
  • Gratis låne-router.

Dækker det meste af Danmark

Da Telia dækker yderst bredt, er det meget sandsynligt, at du vil kunne vælge Telia som din kommende internetudbyder. 

Om du kan få fibernet, bredbånd eller mobilt bredbånd via Telia, tør vi dog ikke på forhånd sige.

Dette kan du dog let undersøge ved at klikke her og efterfølgende indtaste din adresse.

Rigtig fint ry på Trustpilot

Telia har et rigtig fint ry på Trustpilot, hvor det i skrivende stund er blevet til mere end 39.820 anmeldelser og en samlet karakter på 4,2, hvilket svarer til ‘god’.

Værd at bemærke er det dog, at det langt fra er samtlige Trustpilot-anmeldelser, der er skrevet af internetkunder. Sagen er nemlig den, at Telia ikke har selvstændige Trustpilot-sider til de forskellige services, som virksomheden udbyder.

Hvor om alting er, mener vi godt, at man – med afsæt i Telias Trustpilot – kan konkludere, at den gennemsnitlige Telia-kunde er fint tilfreds med Telias produkter samt den service, som Telia yder.

I det følgende vil vi kigge nærmere på, hvad Telia roses for af de glade kunder, samt hvad Telia kritiseres for af de knapt så glade kunder.

Hvad roses Telia for?

Isolerer man de mest positivt stemte Trustpilot-anmeldelser, vil man se, at den ros, der er gennemgående, i høj grad omhandler Telias personale, der af flere beskrives som værende servicemindede, hjælpsomme, vidende og høflige. 

Derudover er der også nogle enkelte Trustpilot-anmeldere, der fremhæver Telias priser som værende attraktive. 

Hvad kritiseres Telia for?

Der er ingen tvivl om, at de fleste anmeldelser af Telia er positivt stemte. Dog kommer vi ikke udenom, at der blandt de mange rosende anmeldelser findes en række kritiske af slagsen.

Isolerer man de mest kritiske, kan man se, at den kritik, der hyppigst rettes imod Telia, tager afsæt i dårlige oplevelser med Telia generelt og/eller Telias personale. 

De fleste negativt stemte anmeldelser er nemlig skrevet af folk, hvor et forløb ikke er gået som forventet, og hvor Telia hverken har leveret den hjælp eller service, som man kunne forvente.

Enkelte brokker sig også over, at ventetiden på at komme igennem til Telias kundeservice er for lang.

Telia FAQ

Af flere grunde er det ikke muligt at svare entydigt på, hvad prisen for internet hos Hiper er. Først og fremmest skyldes det, at Hiper udbyder forskellige internet-produkter, der varierer i pris. Eksempelvis er Hipers mobilt bredbånd-produkt billigere end Hipers fibernet-produkt.

Derudover skyldes det, at Hipers priser varierer fra adresse til adresse på nogen produkter.

Derfor er vi nødt til at angive fra-priser på nogle af Hipers produkter i det følgende:

– Fibernet (1000/1000 Mbit): Fra 299 kr./md.
– Internet via coax (1000/500 Mbit): Fra 229 kr./md.
– Mobilt bredbånd: 299 kr./md.

Bemærk, at Hiper hyppigt kører med introtilbud, hvorfor Hipers priser – i en begrænset periode – ofte er endnu lavere end skitseret ovenfor.

Siden 2018 har Hiper – der blev grundlagt i 2015 – været ejet af Nuuday, som er en dansk virksomhed i TDC-koncernen. 

Jeps. I vores øjne er Hiper en rigtig god internetudbyder, hvilket den fine karakter, vi har givet Hiper, også afspejler.

Hiper udmærker sig stort set inden for alle de områder, vi bedømmer internetudbydere med afsæt i, og særligt når det kommer til forbrugeromdømmet og kundeservice-indsatsen, er der ikke en finger at sætte på Hipers gøren og laden.

Kort opsummering

Som internetudbyder præsterer Telia på et rigtig fint niveau. Deres priser er fornuftige, kundeservice-indsatsen god, og deres omdømme blandt forbrugerne er også rigtig fint. 

Derudover udmærker Telia sig ved at byde på medlemsfordele udover det sædvanlige samt at byde på internetprodukter, hvor hastighederne er rigtig, rigtig fornuftige. 

Ingen er dog perfekte, og dette gælder også for Telia, for hvem der er nogle få vækstpunkter, hvor bindingsperioden på 6 måneder er en af de mest bemærkelsesværdige

Overordnet set er Telia dog et fortræffeligt valg som internetudbyder, hvis du spørger os.

På jagt efter prisvenligt internet?

Se aktuelle internet-tilbud på din adresse – skift nemt og gratis!

Se om udbyderen er tilgængelig på din adresse

Ved at indtaste din adresse ovenfor, kan du se, om internet-produktet, du har vist interesse for, er tilgængeligt på din adresse.

Sådan tjener vi penge

Vores forretningsmodel baserer sig på noget, der kaldes affiliate-marketing.

Helt konkret betyder det, at vi tjener penge via henvisningskommissioner, hvilket med andre ord betyder, at vi tjener penge, hvis en besøgende bestiller internet hos en af de udbydere, vi fremhæver, efter at have klikket på et af vores links.

At vi er et kommercielt foretagende betyder dog ikke, at du ikke kan stole på os. Intet er nemlig vigtigere for os end at rådgive vores besøgende på et uhørt højt niveau, og derfor har vi også søsat en række initiativer, som sikrer, at kommercielle interesser ikke kommer til så i vejen herfor.

Det mest bemærkelsesværdige initiativ i den sammenhæng er, at vi holder vores kommercielle afdeling adskilt fra vores content-afdeling. 

Med det menes, at vores content-afdeling ikke har indsigt i betingelserne for vores kommercielle partnerskaber, hvorfor denne afdeling altid vil være 100 % oprigtig og ærlig, når den eksempelvis anmelder og beskriver en internetudbyder.

Et overblik over vores samarbejdspartnere

Hos NetTjek24.dk vægter vi gennemsigtighed yderst højt, og derfor lægger vi ej heller skjul på over for vores besøgende, hvilke udbydere vi har kommercielle aftaler med. 

Herunder har vi samlet en oversigt netop disse udbydere:
YouSee, EWII, Hiper, AURA, Norlys, Telenor, Oister, 3, CBB, Eesy, Telmore, Waoo, Duka, BornFiber, Call Me og Altibox.